Järnvägsartefakter (?) på Tradera (NKJ och SMJ) (Historiskt material)

av Hennig C @, Monday, January 28, 2008, 09:02 (5923 dagar sedan) @ Sune Nylén

Jag borde ju kontrollerat på nätet vad NKI stod för, och inte tagit det direkt ur minnet,och det beklagar jag. Så här i efterhand inser jag att jag skulle skrivit NKI - skolan kort och gott,så hade jag besparat " Harald " en massa möda med att försöka få sitt namn odödliggjort i detta sammanhang.
Men eftersom jag är en frisk och sund människa, kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig, att det kunde finnas någon med så egendomliga böjelser, att han skulle kommentera sär. resp. hopskrivning i detta sammanhang.Men i dessa tider kan man väl förvänta sig det mesta.
För övrigt tillförde väl "Haralds " inlägg icke något nytt i sakfrågan,som gällde vad som stod på ringen.MVH Sune

För den som råkar vela veta nåt i frågan är ju skillnaden mellan Nordins Korrespondens Institut och Nordiska korrespondensinstitutet, senare Noréns korrespondensinstitut mycket större än en särskrivning och det du uppmuntrar till - att man ska låta fel i historiska fakta passera bara för att inte såra skribenten är väl rätt kontraproduktivt. Likaså är det väl rätt vanligt att ett inlägg inspirerar en skribent att kika i en uppslagsbok och det finns väl ingen anledning att bli förnärmad bara för att man mindes fel?


Hela tråden: