En bild.. (Forumet)

av David Sohlberg, Monday, August 12, 2013, 21:56 (3908 dagar sedan) @ Konstnär

http://asamariahedberg.se/?attachment_id=433

Hej! 

Hoppas jag ställer min fråga till rätt forum där någon kan komma med en åsikt. Jag provar i alla fall. 

Mitt namn är Åsa Maria Hedberg och jag är mycket intresserad av att köpa ett gammalt lokstall som just nu står och förfaller i Hammerdal i Jämtland. Hit fanns förr i världen ett stickspår från inlandsbanan, men det revs någon gång på... tja jag tror det var åttiotalet. 

Det är ett pyttelitet lokstall - för bara ett lok - och är idag ganska förfallet. Massor av rutor eller nästan alla (som renoverades på 90talet för 70.000 kr) är pangade idag. Teglet har också börjat rasa. 
 
Byggnaden har idag en privat ägare som är mer än villig att sälja fastigheten till mig inklusive en avstyckad tomtyta runt om. Jag som glasblåsare och konstnär med inriktning på storskaliga verk och dessutom nyinflyttad till Hammerdal drömmer om att få varsamt rusta och använda lokstallet. Tornet med utsikt över Edesjön skulle bli skisslya och minikontor. 

Men ägaren vill att jag själv ska föreslå ett pris. Och där går jag bet. Vad är rimligt att buda för något ingen annan vill ha men som alla vill se omhändertaget? Och som dessutom kommer kosta stora summor att rusta upp och få bonat för en verksamhet? Som konstnär utan bisyssla och med en liten son att försörja har jag inte heller några större resurser. 

Har någon möjlighet att ge mig ett råd? 
Vänliga hälsningar!  

/Åsa Maria Hedberg. 


[image]

Som sagt, några rutor är trasiga, det finns områden där teglet gått sönder och det luktar fortfarande lokstation/olja om man sticker in näsan.


Hela tråden: