Rälsbusstransport Faringe-Hammarby - ? X10p Övik-RB (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av Överkörmästaren, Thursday, September 11, 2008, 23:53 (5699 dagar sedan) @ Leif B

Såvitt jag minns kom alla blå vagnar från Övik på överföringsvagn - trots allt strul och förseningar och även transportskador som inträffade. Möjligen kan de blåvagnar som mellanlagrades i Västerås kommit till RB på trailer även om jag inte har något minne av det?

Däremot har senare transporter till Hammarby och externa verkstäder gått med lastbilstrailer. Den här GA-schakttrailern är otroligt smidig och minskar risken för transportskador väldigt mycket.

/Leif

Som liten knatte fick jag vara med och lossa en ny mellanvagn, 305 hette den kanske, vid rampen på Östra. Så fort den rampats av från överföringsvagnen fick den rampas på igen, eftersom någon upptäckte att den var felvänd. Sen vet jag inte vad som hände, men jag förutsätter att överföringsvagnen fick göra en resa i ilfart till Tomteboda och Karlberg. Vid det laget var dock lunchrasten slut sedan länge...

Meningslös information men väldigt diggningsbefrämjande!


Hela tråden: