Varför fortfarande sommartid på forumet? (Forumet)

av Arne, Friday, November 15, 2013, 22:18 (3807 dagar sedan) @ Klas Blomberg

Du såg det nyss - sommartiden upphörde för tre veckor sedan. Så, egentligen har du väl redan sagt har oviktig den här frågan är? Att då fortsätta mata på med ännu fler inlägg är knappast produktivt, det känns snarare som att du vill jävlas med webbmaster/Trafikchefen.

Som webbmaster på ett annat forum vet jag att det närmast är en bonus om forumet för en gångs skull visar rätt tid - och att det kräver orimligt mycket oavlönat arbete på min fritid att korrigera tiden, om det ens lyckas. Programvaran är inte så enkel som du tycks tro.

Dessutom vet jag hur tråkigt det är att bli utsatt för den här typen av påhopp. Inlägg av den här typen gör inte att det blir en lång kö av folk som är villiga att ta över den dag nuvarande trafikchef tröttnar, och vad händer i så fall med vårt forum?

Jag vill givetvis INTE kritisera någon befattningshavare här i forumet! Hur kan du tro detta? Men nog må det vara tillåtet att fråga om forumets klocka nu när jag upptäckt att det blev fel tidstämpling av inläggen. Ska man inte alls reagera på sådana här saker menar du? Eller ska man ställa frågan via e-mejl till någon ansvarig, vem det nu är?

Att det skulle vara speciellt svårt att ställa om klockan två gånger per år låter faktiskt absurt. I de flesta andra sammanhang är ju det här med sommartid eller ej bland det lättaste att åtgärda. Men My Little Forum är kanske undantaget från detta? Jag har dock svårt att tro att det är vare sig svårt eller arbetsamt att justera klockan! :-|


Hela tråden: