Varför fortfarande sommartid på forumet? (Forumet)

av danielb987, Friday, November 15, 2013, 22:34 (3805 dagar sedan) @ Arne

Jag vill givetvis INTE kritisera någon befattningshavare här i forumet! Hur kan du tro detta? Men nog må det vara tillåtet att fråga om forumets klocka nu när jag upptäckt att det blev fel tidstämpling av inläggen. Ska man inte alls reagera på sådana här saker menar du? Eller ska man ställa frågan via e-mejl till någon ansvarig, vem det nu är?

Att det skulle vara speciellt svårt att ställa om klockan två gånger per år låter faktiskt absurt. I de flesta andra sammanhang är ju det här med sommartid eller ej bland det lättaste att åtgärda. Men My Little Forum är kanske undantaget från detta? Jag har dock svårt att tro att det är vare sig svårt eller arbetsamt att justera klockan! :-|

Både Klas Blomberg och undertecknad är webbmasters och ansvariga för var sitt forum och vi har erfarenhet av hur det är att hantera webbforumen för en webbmaster. Jag har efter bästa förmåga försökt förklara problemet, vilket du har noterat, men ändå har du fortsatt driva din linje hur det borde vara. Tyvärr är inte verkligheten så enkel. Det som ser väldigt enkelt ut i dina ögon är inte det för oss som faktiskt driver forumen.

Det är helt okej att fråga varför det är på ett visst sätt, vilket du gjorde i ditt första inlägg. Och du fick ett par raka och tydliga svar av mig på varför det ser ut som det gör. Det vi andra reagerar på är att du inte accepterar det, utan fortsätter att försöka få oss att inse att vi gör fel. Du kanske inte menar så, men det är vad du faktiskt skriver.

Om din klocka går en timma fel så är det mycket illa. Du kommer missa tåget, komma försent till jobbet och missa ditt favoritprogram på TV:n. Om forumet går en timma fel så är det (knappt) ingen som bryr sig. Därför finns ingen anledning att lägga ner någon energi på att ändra mellan sommartid och vintertid på forumet.

Med vänlig hälsning
Daniel


Hela tråden: