Okaj! (Byggnad)

av Micke Carlsson., Thursday, September 18, 2008, 21:36 (5692 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Hela Kisa i synnerhet och även Ydretrakten liksom Horn (och Gamleby om vi förlänger tankebanan) är mycket mycket mustiga, så om herrn inte haft krokarna förbi... Det gäller förresten det mesta på vägen längs ÖCJ och norra NVHJ.
Bevarade trästäder som Eksjö, Wadköping och andra Hazeliusabrovinker i all ära men detta är the real thing, inget kulturtrams utan ren pietet och äkta kollektiv förståelse för inneboende värden. Kisastallet befinner sig liksom i sin helt naturliga omgivning därstädes. Förmodligen gör herrn detsamma vid ett eventuellt besök. Gack åstad om inte redan gjort. Fullt i klass med Nora Stad om inte bättre, enligt min uppfattning. Inte fullt lika "posh", kanske inte lika samlat och trots betongcentrum m m tokerier.
Två hus har jag inte köpt i mina dar, inte gamla skolan i Falerum och inte Frälsis i Kisa och det är inte heller helt klarlagt om jag är riktigt klok som missade sådana tillfällen. Fast jag skonade väl min lekamen från en del jobb...


Hela tråden: