FÖT (Järnväg allmänt)

av Harald, Monday, January 06, 2014, 13:34 (3753 dagar sedan) @ S-O Strand

System F är inte riktigt jämförbart med § 100. Problemet med § 100 var väl att man kunde ha ett antal obevakade driftplatser som man kunde lämna utan särskilda procedurer. Sedan hade man en obevakad driftplats med möte, som man kunde glömma bort. I system F ska man inhämta körtillstånd för nästa bevakningssträcka från ctkl vid varje driftplats.

System F ger väl inte bara högre hastighet än system S, utan även möjlighet att ha mer än ett tåg på banan.


Det finns inget som hindrar (annat än möjligen praktiska skäl) att ha fler än en spärrfärd (tågrörelse förekommer inte) på bana med system S.

St

Men då är det väl flera spärrfärder inom samma avspärrning med en huvudtillsyningsman (och då börjar det ju bli riktigt farligt), eller kan man ha en bana i system S indelad i flera bevakningssträckor utan att ha lokalbevakade driftplatser?

Jag vet att det inte heter tåg i system S på JTF:iska, men tillåter mig att använda "tåg" i allmänspråkets mening när jag skriver om olika system samtidigt för att det blir mindre otympligt.


Hela tråden: