EJ / SJ eller Föreningssignatur på järnvägsfordon (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Staffan Granath, Monday, September 22, 2008, 21:25 (5693 dagar sedan) @ Richard Loe

Jag är nog böjd att hålla med Micke här. Efter att ha fått veta att ett antal brittiska "museibanor/ångbanor" numera förbjuder fotografering på sina stationsområden OM INTE ETT PHOTO PERMIT först inhandlats, är jag inte spec. imponerad av den brittiska utvecklingen på området.

Nu får du faktiskt citera källa och banor i fråga, för det hade jag inte hört!

tyvärr måste jag meddela er att jag råkat ut för det på "national museum wales" när jag beskådade hur det körde en kopia av treveticks penydarren(stavning?).
en dam långt över intressant ålder kom fram och ryckte i mig samt sade att "photo ticket must be set on sleeves".
tydligen kunde dom ingen svenska så jag lyckades ta mig ur situationen, och lokföraren som jag haft ett intressant samtal med ryckte bara på axlarna och berättade ingenting om vårt samtal.
i.v.f kostade den biljetten 2 pund utöver inträdet så tyvärr förekom det 2003 (?) i alla fall :-P

något sådant lär vi väl aldrig få se här väl :-|

f.ö så var loket tydligen livsfarligt att gå nära för det vart bakslag titt som tätt i kolven så åt vilket håll den startade var slumpartat;-)

(man såg det som en "replica" då den anpassats för 1435-spår så att den kunde köras även på andra orter)


Hela tråden: