En anekdot om ett vagnsrenoveringsdilemma (Historiskt material)

av nicke, Wednesday, September 24, 2008, 07:03 (5655 dagar sedan) @ Anders Ö/NJM

-Menar du på allvar att mkan inte kan få medlemmarna att gå åt samma håll utan att nån styr? Högt i tak, har du hört det? Kompromissa? det är nödvändigt om man ska få en gemensam riktning - men då måste åxå alla vara med och kompromissa, det är en viktig del.

Precis! Det är det jag menar. Motsatsen, som jag beskrivit, har tyvärr funnits med förödande verkan. Folk knyter tyvärr näven i fickan istället i det här landet och istället för att klaga högt så gör de något annat.

-Aha du menade nog inte så riktigt.. den av gud smorde brukar inte få vara kvar så länge om massan tycker att nu räcker det. Visst har det nog hänt nånstans men när några börjar sluta så vaknar ofta massan.

Ett exempel jag vet om satt i 20 år, förvisso endast de sista 10 åren som den utvalde... . Trista händelselösa år.

Men det är lika farligt att låta B-son fila på sin vagn i ett hörn helt utan förankring i vad resten av föreningen håller på med som att tyrannen styr.
Håller B-son dock på med projektet "långtbortitiden" så kanske massan har förståelse å är bara lite irriterade ibland när B-son snott skiftnyckeln en stund. :-D

Ja, jo det är väl bra om övriga vet vad B-son överhuvudtaget pysslar med om kvällarna. "Vad i helvete! tokrenoverar du skogsvraket BC03 som är klar om tre, fyra år! Du ska renovera CD 2 som vi andra och inget annat! NU!"

Att i detalj beordra folk vad de vill göra på sin fritid är väl inte helt bra. Morot ska gälla. Piskan har vi på jobbet och konstiga klubbar. Om B-son ändå trots lock inte har lust att renovera en vagn han inte känner ett dugg för, vad händer då? Så vad är då bäst? Han gör ju ändå en insats?

Men va fn jag vet ju att jag alltid har rätt, tyck som mig så blir dte bra :-P

Ha Ha :-D Det bor en taliban i oss alla!

nicke


Hela tråden: