En anekdot om ett vagnsrenoveringsdilemma (Historiskt material)

av WS, Wednesday, September 24, 2008, 11:23 (5655 dagar sedan) @ Torbjörn G

Hans,

Det är mitt fel att denna "hypotetiska" debatt uppstått då det var jag som skänkte korgen "BCo 1" från "de djupa skogarna" till medlemmen som nu är ledsen i ansiktet.;-)

Min ambition när korgen var i min ägo var att dokumentera den fullt ut med upprättande av ritningar m m. Den enda orginaldel jag ämnade bevara var mittplåten på korgens långsida då initialerna fortfarande var synliga. Tanken var att hänga den plåten på väggen i mitt hobbyrum som ett minne över gången tid och att det var min favoritbana.

För några år sedan blev jag dock uppringd av den ledsne medlemmen som undrade om mina planer och om han kunde få "rädda" korgen. OK, sa jag. Två veckor senare var den utkörd med skogsmaskin och allt.

Jag lägger ingen som helst aspekt om den renoveras med delar från korgen då jag vet vilket skick den var i. Men det vore kul om denna vagn "återuppstod" likt orginalet även om den byggs endast med nya delar och andra komponenter ni har i lager.:-)

Men allt har ju en prioriteringsordning och resurser såsom pengar och mantimmar är ju begränsade.....:-(

Med förhoppning om en bra lösning någon gång i framtiden.....


Torbjörn G

PS. Med respekt av att debatten är hypotetisk avslöjar jag därmed inte korgens identitet.DS:-|

Det råkar inte någonstans finnas en hypotetisk bild på denna hypotetiska vagn? ;-) WS.


Hela tråden: