Bäste trafikchef! (Forumet)

av Arne, Thursday, March 20, 2014, 00:35 (3687 dagar sedan) @ Elling S. Rudaasen

8<...


Hm... Har funderat i några tusen år på detta (eller åtminstone sedan hästbanorna blev omoderna) och jag tror att man omedvetet föreställer sig, att en förening gör utfärder först och främst för konstens skull och inte så mycket för att tjäna pengar. Biljettförsäljningen räcker en bit på vägen, och om man i slutänden tar hem någon vinst så är det väl mest på fika och kakor.

Med böcker är det väl lite annorlunda, där rör det sig om mer renodlad reklam...

Samtidigt så är väl just järnvägsrelaterad litteratur mycket intressant för flertalet skribenter och/eller läsare i ett forum av denna kategori. Det är ju möjligt att flertalet ändå hittar fram till diverse järnvägsböcker (både nyutkomna sådana såväl som mer svårtillgängligt antikvariskt material) men jag förstår inte var problemet egentligen ligger om en förening vill göra 'reklam' om sin bokförsäljning. Det är ju liksom inte fråga om en enskilds jakt på svenska riksdaler!

Det måste ju dessutom vara en hårfin gradskillnad mellan att annonsera ut en ny tågresa och att erbjuda en nyutgiven välillustrerad bok om det nyrestaurerade tågsättet som ska användas på den planerade resan. Dessutom så kan man ju knappast hävda platsbrist i ett forum av denna art på Internet.

Men jag förstår att man vill undvika att forumet blir till en massa radannonser för utförsäljning av gamla Märklintåg som pappa vill sälja på nätet. Till det finns andra kanaler som eBay, Tradera etc.!


Hela tråden: