Även jag, min brutus? Hemsidor? Mutter... (Historiskt material)

av KM @, Sthlm, Monday, October 27, 2008, 14:00 (5631 dagar sedan) @ Staffan Granath

Vad säjer SvJvm om att man ö h t lägger in Stig Nybergs bilder på enskilda hemsidor...??? Dvs Stigs egna, personliga? Finns uppgift om vilka dessa är - obs. att Stig även plåtade rätt mycket själv!

Kom dock ihåg att det ursprungligen kan vara ngn helt annan fotograf än Stig själv... Foto I, alltså - foto II är nog så gammalt att det är fritt fram (och glasplåten kanske t o m finns i samlingen); ettan däremot är väl en tidig 60-talare?

Var JAG pappa till denna senare bild skulle jag nog hävda "verkshöjd" och allt det där och begära ersättning; låt vara symboliskt...

Men med dagens alla reprotekniker kan alltså en sån bild ligga förborgad nånstans i femton-tjugo år - åsså plötsligt dyker den upp som grädde på moset i nya boken XYX... Till på köpet utan angivelse av fotograf.

Inte kul. Bortsett från att andra data kring fotot i fråga (som kanske är av avgörande betydelse f vagnsforskningen e d) då (försiktigtvis) avfärdas med "foto okänd" osv.!

Inte kul alls.


Hela tråden: