F1200, 7 B6-vagnar och en B13 (Fordon: allmänt)

av Conny Sernfalk, Monday, November 17, 2008, 13:16 (5641 dagar sedan) @ Ulf L Eriksson

Många kan det också vara jag nu har att be om ursäkt för ev fantomsmärtor jag kan ha förorsakat genom att utöva en aning "shop"-kirurgi på armbågar, nästippar eller andra extremiteter likväl som dyra fotoapparater.

Hm Inställer mig i kören för ursäkt till eventuella fotografer och filmare som kan ha fått sina bilder förstörda. Det var lätt som en ung slyngel, som jag var, att obetänksamt springa ivägen och framför andra där man endast hade tanken att själv få en bra bild. Just fotokörningen i Järlåsa minns jag var lite svår då det var begränsat med utrymme att stå på... Gällde att stå först...:-) till andras nackdel:-( .

Men det var heller inte lätt för stackars utomstående familjefädrar som nyfiket ville gå fram och titta på det ånglok som användes vid någon resa och vid uppehåll på station. Dom personer som trotsade "lagen om att det skulle vara rent från folk runt loket tills alla bilder tagits" riskerade hörselskador av en högljudd hop av fotograferande SJK:are. Så en viss diciplin upprättades iallafall.
Även dom resor där det företogs upp till 15 talet fotokörningar utövades denna strama diciplin. Även om det togs mängder av likartade bilder när alla stod på rad är det ändå väldigt få som blivit publicerade t.ex här. Så tack Ulf för bilden.


Hela tråden: