Pannsten å annat elände (Fordon: lok)
Korrision är ett problem, därför ska inte ett lok stå kallt med vatten i allt för länge för då syresätts vattnet igen och pannan kan börja rosta invändigt, gäller i alla fall om man använder vanligt färskvatten.
Anledningen till att Ohsabanan bestämde sig för att bygga nya pannor till lok 2 Emsfors och lok 4 Polacken var att de gamla pannorna på vissa ställen hade börjat bli allt för tunna i plåten. Även takstagen på lok 3 Tysken började bli allt för tunna och därför är dessa nu utbytta.
Hela tråden:
- B 1037 Sotarhandtag -
morrgan,
2009-01-08, 06:05
- Några funderingar... -
Erik Samuelsson (tillfällig),
2009-01-08, 08:26
- Några funderingar... -
Tobias B, lösenordslös,
2009-01-08, 09:11
- Några funderingar... -
Erik Samuelsson (tillfällig),
2009-01-08, 09:36
- Några funderingar... -
Tobias B, lösenordslös,
2009-01-08, 11:07
- Några funderingar... - Erik Samuelsson (tillfällig), 2009-01-08, 11:41
- Några funderingar... -
Jan Frelin,
2009-01-08, 13:33
- Några funderingar... - Peter Stålblad, 2009-01-08, 14:01
- Några funderingar... -
Tobias B, lösenordslös,
2009-01-08, 11:07
- Några funderingar... -
Erik Samuelsson (tillfällig),
2009-01-08, 09:36
- Några funderingar... -
Tobias B, lösenordslös,
2009-01-08, 09:11
- Pannspolning -
Olle E,
2009-01-08, 21:54
- Pannspolning -
Kurt G. Möller,
2009-01-08, 22:42
- Pannsten å annat elände -
Nicke2,
2009-01-08, 23:18
- Pannsten å annat elände - Urban Åkesson, 2009-01-09, 00:13
- Pannsten å annat elände - Stefan Skoglund, 2009-01-09, 02:30
- Pannsten å annat elände -
Nicke2,
2009-01-08, 23:18
- Pannspolning -
Kurt G. Möller,
2009-01-08, 22:42
- Några funderingar... -
Erik Samuelsson (tillfällig),
2009-01-08, 08:26