Ur A Erikssons annotationsbok augusti 1968 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Wednesday, August 01, 2018, 12:23 (2089 dagar sedan)

Augusti -68

000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs.
Från Vindeln kopplas lok som lämnat i Vindeln med 9775 till Vännäs.
Sommarstiltje.

1 aug
tåg 9775
Storuman 7.32/ , 14 ax, 93/69 ton, knr Hedkvist, lok T43 251
Lycksele, 28 ax, 184/144 ton
Vindeln, /koppl T43 252/
- Vännäs

2 aug temp 11
tåg 9774
Vännäs, 1.00/ , 36 ax, 368/251 ton, lok T43 222
Lycksele, 22 ax, 230/150 ton
- Storuman

5 aug temp 10
tåg 9775
Storuman, 7.32/ , 40 ax, 384/230 ton, knr Hedkvist, lok T43 252
Långselberget, 36 ax, 329/177 ton
Umgransele, /8 min sen, 32 ax, 280/148 ton
Lycksele, 46 ax, 359/184 ton
Vindeln, /koppl T43 218, lokf Vikström/
- Vännäs

6 aug temp 12
tåg 9774
Vännäs, 1.00/ , 14 ax, 111/89 ton, lok T43 222
Lycksele, 8 ax, 56/40 ton
- Storuman

8 aug
tåg 9780
Storuman, 6.00/ , 6 ax, 45/40 ton, knr Hedkvist, lok T43 231
Blattnicksele, /omväxl/
- Sorsele, 15 min sen

tåg 9781
Sorsele, 16 ax, 183/136 ton, knr Hedkvist, lok T43 231
- Storuman

9 aug
tåg 9775
Storuman, 7.32/ , 38 ax, 361/254 ton, knr Lundberg, lok T43 251
Lycksele, 60 ax, 567/409 ton
Vindeln, /10 min sen, 64 ax, 587/429 ton, /koppl T43 218, T43 252, lokf Lindmark, Lindkvist
(3 st T43!!)
Tvärålund, 15 min/30 min sen
- Vännäs, 35 min sen

10 aug
tåg 9774
Vännäs, 1.00/-5 min, 42 ax, 396/222 ton, lok T43 222
- Lycksele

tåg 9779
Lycksele, 10 ax, 67/62 ton, lok T43 222
- Vännäs
pass tåg 5652 Vännäs – Storuman

711 520 km


Hela tråden: