Semaforer i och från Totebo (Signaler/säkerhet)

av Herbert Paalberg, Tuesday, September 18, 2018, 13:48 (2041 dagar sedan) @ Ola Almquist

Det där stämmer bra Ola, jag har antecknat följande sammansättning på transporten den 18 maj 1986 som var en söndag. Z4p 264 Nnp 1737 Mtrp 381 ingick i hämtningen, utöver semaforen så stannade vi till i Hjorted och tog med oss dressinboden med "Sputniks" Hiab-Focokran och lastade den på dess flak, det var precis vad kranen orkade med. Vi stannade till vid östra bron över Långsjön utanför Akm och du och jag klättrade upp på andra sidan väg 40 och fotodokumenterade färden. Anders Henriksson var med vid denna hämtning. Den bilden finns f.ö hos föreningen som jag skänkte när jag gick ur TJF tidigare i år. (Jag har alla mina turer nedtecknat i annotationsböcker sedan jag började som lokförare vid järnvägen inkl. dragkraft. sträcka och tåguppgifter sedan starten 1975.) Det har blivit en hel del olika dragkrafter under åren, el,diesel,ånga,biogas,stenkol,ved. olja, träbriketter och än är det inte slut. Palle i Vika.;-)


Hela tråden: