Ur A Erikssons annotationsbok oktober 1968 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Monday, October 01, 2018, 21:40 (2006 dagar sedan)

Oktober -68
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs med 9779.
Från Vindeln kopplas lok som lämnat i Vindeln med 9775 till Vännäs, upp till tre T43.
Krutvakt i några tåg.
Växling i Barsele och Gunnarn ger försening, finns kanske inte i tidtabellen.

1 okt temp 6
tåg 9774
Vännäs, 1.00/5 min sen, 14 ax, 141/96 ton, lok T43 252
Tväråbäck, /18 min sen
Lycksele, 8 ax, 72/55 ton
- Storuman

3 okt temp 3
Ba
Storuman 6.30/7.00, lok T43 231
Vinlidsberg, 7.40-8.00, 44 ax, 660/ ton
Meselefors 10.00-11.45
Meselefors 14.30-14.40
Vilhelmina 15.00-15.15
Vojmån 16.00-17.00
- Storuman 18.30/19.00

4 okt
tåg 9775
Storuman 7.32/53 min sen, 26 ax, 237/154 ton, knr Lundberg, lok T43 234
Gunnarn, 57 min/80 min sen, 32 ax, 270/187 ton, /möte 5650/
Björnberget, 24 ax, 226/143 ton
Lycksele, 55 min/20 min sen, 50 ax, 405/311 ton
Hällnäs
Vindeln, /15 min sen, /koppl T43 210/
Tvärålund, 15 min/30 min sen
- Vännäs, 33 min sen

5 okt temp 0
tåg 9774
Vännäs, 1.00/20 min sen, 30 ax, 312/187 ton, lok T43 223
- Lycksele

tåg 9779
Lycksele, 12 ax, 103/88 ton, lok T43 223
- Hällnäs
pass tåg 5650 Hällnäs – Storuman

19 okt temp -7
tåg 9780
Storuman 6.00/ , 4 ax, 37/30 ton, knr Holmgren, lok T21 66
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 8 ax, 70/59 ton, knr Holmgren, lok T21 66
Blattnicksele, 10 ax, 81/59 ton
Lomselenäs, 8 ax,
- Storuman

20 okt
pass tåg 5653 Storuman – Vännäs

21 okt
tåg 9774
Vännäs 1.00/ , 43 ax, 354/310 ton, knr From, lok T43 217
Lycksele, /12 min sen, 86 ax, 635/515 ton
- Storuman 5 min sen

23 okt temp -10
tåg 9777
Storuman 6.30/ , 6 ax, 48/38 ton, knr Masen, lok T21 66
Vilhelmina, 24 ax, 190/158 ton
Dorotea, 32 ax, 325/245 ton, /pryo-elev/
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 22 ax, 204/188 ton, knr Masen, lok T21 66, /pryo-elev Hoting-Dorotea, 40km/tim,
vingplog/, (samma lok tillbaka!)

Dorotea, 24 ax, 234/209 ton
Vilhelmina, 16 ax, 158/135 ton
- Storuman

24 okt
tåg 9775
Storuman 7.32/44 min sen, 70 ax, 591/425 ton, knr Holmgren, lok T43 257, /40km/tim,
vingplog/(till Vännäs för översyn?)

Långselberget, 64 ax, 530/400 ton
Barsele, 65 min/92 min sen, 70 ax, 575/527 ton
Gunnarn, 96 min/112 min sen, 58 ax, 497/467 ton
Lycksele, 110 min/60 min sen, 74 ax, 614/567 ton
Hällnäs, 68 min/105 min sen
Tvärålund, 110 min/115 min sen
Tväråbäck, 115 min sen
- Vännäs, 130 min sen

25 okt temp -18
tåg 9774
Vännäs 1.00/ , 52 ax, 579/332 ton, lok T43 218
Lycksele, 5 min sen/ , 22 ax, 239/126 ton
- Storuman

28 okt temp -21
tåg 9775
Storuman 7.32/ , 54 ax, 513/390 ton, knr Holmgren, lok T43 224
Långselberget, -8.55, 54 ax, 531/378 ton
Barsele, 17 min/40 min sen, 60 ax, 611/432 ton
Gunnarn, 39 min/80 min sen, 60 ax, 612/421 ton, /möte 5650/
Lycksele, 50 min/15 min sen, 77 ax, 750/567 ton, /krutvakt Arvån – Vännäs, Malin/
Åmsele, 10 min/30 min sen, 67 ax, 685/405 ton,
Hällnäs, 30 min/60 min sen
- Vännäs, 60 min sen

29 okt temp tö
tåg 9774
Vännäs 1.00/ , 36 ax, 441/198 ton, lok T43 217
Lycksele, 22 ax, 279/122 ton
- Storuman

718 467 km


Hela tråden: