Det lilla R:et – följdfunderingar (Forumet)

av danielb987, Sunday, November 04, 2018, 20:57 (1993 dagar sedan) @ Arne

Var kan man se vilken version av MLF som nu körs i forumet? Och kan man inte få en större visuell färgskillnad mellan olästa länkar och lästa? Som det nu verkar så är det ofta svårt att se skillnad på en läst länk (svart färg på rubriken) och en oläst (mörkare blå färgton). Detta gäller speciellt för de länkar som inte är trådstarternas inlägg (som är feta).

Om du väljer att visa källkoden så kan du se det. Hur man visar källkoden för sidan varierar mellan olika webbläsare så det ska jag inte gå in på här. Men väljer du att visa källkoden så titta på rad 10:

<meta name="generator" content="my little forum 2.4.13" />.

Min personliga åsikt om ®-markeringarna är att de inte tillför väsentlig ny info (är man inte registrerad kan man ju inte heller skriva i tråden) så de skapar enbart förvirring. Att det skulle vara ett problem med borttagna ® vid kommande uppgraderingar av programvaran väger IMHO lätt. Det är ju enbart ett logistikproblem för webbmäster! ;-)

Om det blir för komplicerat för webbmästaren att uppdatera forumet blir forumet inte uppdaterat. Och då blir forumet i förlängningen hackat, vilket dels innebär att medlemmarnas personliga uppgifter som epostadress hamnar på drift, dels att forumet riskeras fyllas av länkar till avklädda flickor.

Så att detta "bara" är ett problem för webbmäster håller jag inte med om.

Mvh Daniel


Hela tråden: