NrSlJ 1973-1975 del 2 (Järnväg allmänt)

av sepernik, Monday, January 07, 2019, 23:00 (1908 dagar sedan)

[msg= 213967]Del 1[/msg].

[img]https://ymfftg.dm.files.1drv.com/y4mDagyk4rLarPGA5x9u5Indw5HpGvoOJgUyTww8AvzbfW87yubHvRpENSfHoq1_bvIExp8RDKXuJemNia434aMstG4JxHZQSmsXXiOWdfvaD3eGmqioETiTr7tdauvkHYWVZOd4zBP_VnlQpG8TgipMWdfX5sEUrxivSY78nVdtYFqVrP-g5dPvpuIyfwt2v_g4NQAjwhbDD3b62o_K9cfng?width=1024&height=1392&cropmode=none[/img]
Fortfarande Taxinge-Näsby.
Överst stationshuset 15 juni 1974.
Nederst X21-5 i 3636X 14 juni 1974.

[img]https://ymepzq.dm.files.1drv.com/y4mcbva2VmZo2Iu6TQqXHv5TaQsmnTuPXpoe25wveVul1t-ZrCMFejP8t5cLSQkEtlObdMCWbXWNcxB6h6hqw6_BrhAuWEQlLszVRsvI9uaE7ZnhEioeJjb-E0A-rrGUSL0VxRuS8Z1iZ7jgSMmONqx1Y8J3gB3UqMYo9MCF9NP6aGhaG1NhsMAUaULViB2Z3L485tEB9qPGi8sEF3qo5EYbQ?width=1024&height=2087&cropmode=none[/img]
Relativt många bilder från Taxinge-Näsby vilket förstås beror på att 50- och senare 70-kortet gällde hit.
Överst Bt 305 + FV1 157 + AB3 7 + B8F 50 + B3G 4378 i 3609.
Alla bilderna tagna 16 juni 1974.

[img]https://ymgqqq.dm.files.1drv.com/y4mNO_ni7gRSEPhw0azClcb-ex08mab75MATLPYi8tk63dIhFwmKQ6tXf5kx5q2OYQC-F32LqNCDNVBpNk6k0bOUkctfg17WrqQins9OiFFnLqF6Es23LTeL5beCmxjtYkYPEAusTnKJxiWw3N_hFBP9QG79qdsVoOw9uXa-hajZpabql66cayqAYsMsYigAgyYGHWr2vggnAYIkBc69O3brQ?width=1024&height=2040&cropmode=none[/img]
Fortfarande 16 juni 1974 i Taxinge-Näsby.
Du 318 + B3G 3388 + B8F 51 + AB3 6 + FV1 156 i 3606.

[img]https://ymgxia.dm.files.1drv.com/y4mda19G1xaYBKBhQtG7tM9Nl-Fh5Iq7bpVaIEmRWmI2eWPc0YOiVopil_lcOFKSRUcrHiovgKnQWtGLx9_nhGgcHA2R_gTtW2FZ4b2BOyIKT6mFxnqYLfrMJ7dQB9i43rKahJug7sgfjhpEP3_2W4Qr60vcF_6x4ZlMTsYP0iTI819nnPYXlMyzaV6IYKVg2KYnWgjIUrYt3u6x1WAkgHdKQ?width=1024&height=1344&cropmode=none[/img]
Hedlandet, Bt 307 + 14 ax i 3609 31 maj 1975.

[img]https://ymhgkg.dm.files.1drv.com/y4mnoiYFLuNPQhtmeSlQADuV70ghDyVOEhX6AF3DNRIFse6xOFQynZluw8WkFXFNWzoXDy_rHeijzjWmBPYzSzvYVT8UjjMRre6hYZr67hmpqXukgi9d8neds2KpNaKGU7dvMOLqGFISgHct0aAf7wzhj6QzR4Z31fxtNwL5B6-TciR6jbhqP1ZO2FFeL6NMtDImPzCxgnrERPhiVrE2wUDYg?width=1024&height=1349&cropmode=none[/img]
Fortfarande 31 maj 1975, Du 144 + 14 ax i 3606 på ingång.

[img]https://ymf7nw.dm.files.1drv.com/y4m7XJ3vUa4rzzAHlHmoyScHTr40KT1y36LfYZCnBnQrafiyCB4Xurj79zKgIyl1lRvc8rJguwetxIo-NH4XmECXKa9Vo5ivYUdI4KYbWOOLtvJeTSmz_Z3mjY2NTTdFZ2eXsOfpUVa9_L2RdbFx3NGbuWehxwKS27YaqWnzoDaVcKITLVcRy_iMu8B9MZaYtoi36hFh6tpRxNNP8tMgUWXvw?width=1024&height=636&cropmode=none[/img]
Linjebild mellan Hedlandet och Läggesta 26 maj 1973, Sb 1306 med extratåg i "Extravaganza".

[img]https://xpwxqq.dm.files.1drv.com/y4miI2iaIa_xEVMHE2Tiio1zvmexQcmNgMT59QwyAKwsW9G3tjJ5gVmA3lva63Ne9y5EIzDbeKA-YGpKFYBt_kOOYdgkv-mRk1hx7TrqTt5-whHnpgtIubMs3C8bRn4uda5ADvbWM0tAmaOSojMkJTpHXSnRUtPlWKCwPpvZH-r5nEZM1wOCDOkwr73afp6P7stA1pOEL8vm_SIC6UMndwcAQ?width=1024&height=2070&cropmode=none[/img]
Läggesta 14 juni 1974, de två bilderna överst har jag visat förut.
Överst Bt 302 + B3G 4378 + B8F 50 + AB3 7 + FV1 157 i 3600 och X21-5 i 3633X.
Mitten X21-5 i 3636X.
Nederst X21-5 i 3633X och Dk 299 + FV1 156 + AB3 6 + B8F 51 + B3 3794 i 3605.

[img]https://xpxnkg.dm.files.1drv.com/y4mwFVUNL8aEyzHrfQw_XMNN1jLkIQHJGJsU2ibhomsv8130xQBSdXlYUvSFfLu01EBVIFA4KfngVtKlzi_XSbAvzKDtKEzdGhamyRLvOA6bbEArc1gBYMvbO_H7eTeaSRlQMl3dtlb5rrnbTqCztTbcoyiVhvTgYTnllzHEaf0hDBEdxruMmZQ6foaOVI0nk3XrzejgYKDpiH17tm7D5AZmw?width=1024&height=2065&cropmode=none[/img]
Åkers Styckebruk.
Överst stationshuset 26 maj 1973.
Mitten och nederst Du 440 + FV1 156 + AB3 6 + B8F 51 + B3G 3388 + B8 2798 i 3605 och X21-8 15 juni 1974.
I jämförelse med dagens resandemiljöer finns en befriande enkelhet, allt material på marken från sliprarna, ballasten, rälsens sidor, gruset på plattformen till plattformskanterna går i samma färgton. Bromsdamm och oljespill bidrar förstås till detta.

[img]https://xpywza.dm.files.1drv.com/y4mw8wHzLqVwOdFUKkP4mWUbGQ1TVXd692xvEPCfnAYsRC-JOB0EmZDcesLp45e9d8bzMTz-zZk7yjk4DqxoKKhdVH6JTK9yEx7XDkRviMY7Dga1ctpmGnOvGSI7eRAfvoGtBfskGutpmm4lQp1GVuOdSFoE5eK-DHFicKOLMHrybbtDmT3MV_okQXfYkTDr0pCnJVyU-pOk1M5cuG0hsraUg?width=1024&height=1348&cropmode=none[/img]
Åkers Styckebruk 15 juni 1974, X21-8 rullar ut mot Strängnäs.

[img]https://xpydew.dm.files.1drv.com/y4mVYM7cfYjjNakq556lg_xgIgdczA2sN9RMcCQXaMnHfEgcxpF5W3nq1yiJQyhSIuyzWo_tWPUTc_1Uyg_oCvMxzavYFlq3aAnEofhpM_lH7IG5qtK3ZrcGNbwVy64jbwnr7diJG3Eg6DGNZoGsjtfXLIG0bBzprTbOrO-WUXLmDmh7Wg9f3YbYW7zGtIl44UlpyL64gKn6P6nxO4qMhrcYw?width=1024&height=1376&cropmode=none[/img]
Stålboga, stationshuset fotograferat 17 maj 1975.
Nederst Du 144 + 14 ax i 3613 30 maj 1975.

[img]https://xpzmtq.dm.files.1drv.com/y4mTi81KohCJo02yec3y5fgoqHZtzdEoF2rRYcmS1Ikyly5Aa9qT_doAtfEus8omwSqwELYEqiK20SrctA371zepmguG8KDDN4-OHct0gW6BuBYsGlOX4hnDI4uNJTnrVGKLK7q6rxYfAnFasuQVWGJwZ74whqaPO3R7M2cS3M7cR9avaoQBW9rYxIN9sF7KPjsLUDJ7k_3JSaoyYe4ZI60pQ?width=1024&height=1328&cropmode=none[/img]
Eklången, 27 juli 1973 (överst) och 17 maj 1975.

[msg= 213971]Nästa[/msg].


Hela tråden: