Ur A Erikssons annotationsbok februari 1979 (Järnvägspersonal)
Februari -79
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
000/000 ton = tågvikt/bromsvikt
/text/ = skrivet i boken
(text) = min kommentar.
Tåg 9759 går Arvidsjaur – Slagnäs med dubbla lok och Storumanloket som andralok, därför ingen
notering om vagnvikt. Tunga tåg med dubbla lok på Vännäs.
1 feb
tåg 9759
Arvidsjaur, lok T43 217
Slagnäs, 26 ax, 195/183 ton
- Sorsele
vagnuttagning
Sorsele, lok T43 217
Sorsele industrispår
- Sorsele
tåg 9759
Sorsele, 50 min sen, 54 ax, 577/520 ton, lok T43 217
- Storuman, 42 min sen
6 feb
vagnuttagning
Storuman, lok T44 273
Långselberget
- Storuman
tåg 9775
Storuman, 25 min sen, 48 ax, 595/532 ton, lok T44 273
Lycksele, 15 min/25 min sen, 70 ax, 759/655 ton
- Vännäs, 20 min sen, /tjuvbroms Tvärålund-Tväråbäck?/
7 feb
tåg 9774
Vännäs, 1.10, 30 min sen, 66 ax, 800/509 ton, lok T44 273
Lycksele, 42 ax, 477/308 ton, /1 älg/
- Storuman
16 feb
vagnuttagning
Storuman, lok T44 273+T44 357
Långselberget
- Storuman
tåg 9775
Storuman, 70 ax, 793/671 ton, lok T44 273+T44 357
Gunnarn, /20 min sen, /möte bussen/
Lycksele, 15 min/35 min sen, 116 ax, 1272/1107 ton, /Hsv ? broms trasig, bussen sen/
Hällnäs
- Vännäs, 17 min sen/+20 min (isärkoppl?)
17 feb
tåg 9774
Vännäs, 1.10, 72 ax, 690/524 ton, lok T44 273
Lycksele, 48 ax, 397/320 ton
- Storuman
27 feb
vagnuttagning
Storuman, lok T44 273
Långselberget
- Storuman
tåg 9775
Storuman, 92 ax, 1185/938 ton, lok T44 273, /koppl T43 218/
Lycksele, 106 ax, 1184/934 ton
- Vännäs
28 feb
tåg 9774
Vännäs, 70 ax, 791/494 ton, lok T44 273
Lycksele, 54 ax, 553/380 ton
- Storuman
total tjänstgöringssträcka --79-02-28; 1 065 161 km