Växelförreglingshävstång & tidig signallering på dubbelspår (Signaler/säkerhet)
Stycket du citerar gäller hur det var 1901 och då fanns inte LKSJ. Men det framgår ju också att LKSJ tågvägar inte togs in i förreglingen. Ritning och förreglingstabell efter 1906 finns hos Ekeving. Det fanns två tvåvingade semaforer, varav fyra signalhävstänger. En vinge visades till resp. huvudtågväg, spår II söderut och spår III norrut. Två vingar visades till spår I.
https://www.ekeving.se/r/sr_Bbrsi/C_1701_1905-1920.jpg
https://www.ekeving.se/r/sr_Bbrsi/C_1701_ftab.jpg
Hela tråden:
- Växelförreglingshävstång & tidig signallering på dubbelspår -
Gunnar Lilienberg,
2019-02-13, 10:05
- Växelförreglingshävstång & tidig signallering på dubbelspår - Harald, 2019-02-13, 15:06
- Växelförreglingshävstång & tidig signallering på dubbelspår -
daniel,
2019-02-13, 15:14
- Förreglingshävstång --> låshävstång -
Ulf Pålsson,
2019-02-14, 20:42
- Förreglingshävstång --> låshävstång - Erik Andersson, 2019-02-14, 22:46
- Förreglingshävstång --> låshävstång -
Ulf Pålsson,
2019-02-14, 20:42
- Tidig signalering på dubbelspår -- infart från högerspår - Ulf Pålsson, 2019-02-14, 20:35