Verkstadsrapport från NBVJ (Järnvägs- och Museiföreningar)

av V1 @, Västerås, torsdag, mars 07, 2019, 18:07 (256 dagar sedan) @ MaL

Härligt att det rullar på i föreningen.
Jag har dock en undran om vad som händer med föreningens huvudlok, jag menar NKJ 1 Carlskoga och NBJ 16?
Enligt min mening borde dessa två lok ha prio ett i renoveringssyfte, då de trafikerat banan sedan nya. Enligt rykte bildades en grupp för några år sedan för att renovera just dessa två klenoder (i huvudsak NBJ 16) men tydligen blev hela initiativet nedröstat? Kan någon förklara varför då ny tubsats fanns?

Trafiklok för att hålla föreningen på rull finns tillgängligt, men när får klenoderna omtanke?
Det smärtade att se vattentankarna till NBJ 16 ligga ute oskyddat i regn och rusk för ett par år sedan (hoppas de är inomhus nu)?

Jag ska inte klaga då jag själv kan bli medlem och hjälpa till att jobba, vilket jag tyvärr inte har möjlighet till.
Inlägget är bara en undran om hur NBVJ gör sina prioriteringar?

Kör hårt NBVJ vänner!

Mvh Erik


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum