Tillägg C till Sär (Signaler/säkerhet)
- - -
I min bok [Sär] finns ett ändringstryck som kallas "Tillägg nr 1" gällandes fr.o.m 1951-07-15 som innehåller bl.a ett antal ändringar i Sär. Bl.a i § 8, 29 och 69. Så tillägg C är fortfarande ett litet mysterium.
- - -
Tillägg C till Sär avsåg s.k. decentraliserad tågledning. Det gällde fr.o.m. 15 juni 1952 ”på de bansträckor, som järnvägsstyrelsen bestämmer”.
Tack för informationen!
Hela tråden:
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen. -
S-O Johansson,
2019-03-24, 16:51
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
Ulf Pålsson,
2019-03-24, 22:40
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning - A.Svenson, 2019-03-25, 07:14
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning - Ola Almquist, 2019-03-25, 20:29
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
S-O Johansson,
2019-03-30, 20:40
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
Ola Almquist,
2019-04-02, 12:56
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
S-O Johansson,
2019-04-02, 23:28
- Tillägg C till Sär -
Ulf Pålsson,
2019-04-03, 10:08
- Tillägg C till Sär - S-O Johansson, 2019-04-03, 11:55
- Tillägg C till Sär -
Ulf Pålsson,
2019-04-03, 10:08
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
S-O Johansson,
2019-04-02, 23:28
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
Ola Almquist,
2019-04-02, 12:56
- Säo respektive Sär på 38 trafiksektionen -- gissning -
Ulf Pålsson,
2019-03-24, 22:40