B 1037 Injektorerna - slamavskiljare (Fordon: lok)
Matarvattnet trycks i rör fram till slamavskiljaren som sitter under domen innan det sprids inne i pannan.
Med jämna mellanrum tömmer man sedan slamavskiljaren på uppsamlade föroreningar, det brukar komma ut lite brun goja när man gör detta.
Vi har satt på en atlaskoppling längs ute på slamavskiljarröret för att denna väg kunna efterfylla pannan med vatten om det skulle behövas inför en påeldning.
morrgan
Mao finns slamavskiljarna kvar i några pannor i varje fall.
Tog man inte bort dem i samband med pannrevisionern ?
Jämförelsevis nya SJ-pannor dvs 30-tals och framåt har väl inte några avskiljare?
--
Student i järnvägsdrift, datorvetenskap, signaltekniker, och ambulerande ånglokseldare om man inte hittar mig ombord på en viss ångbåt under sommartid eller i en danslokal.
Hela tråden:
- B 1037 Injektorerna -
morrgan,
2009-01-07, 20:19
- B 1037 Injektorerna -
Kurt G. Möller,
2009-01-07, 21:31
- B 1037 Injektorerna - Stefan Skoglund, 2009-01-09, 03:40
- B 1037 Injektorerna -
Erik Samuelsson (tillfällig),
2009-01-08, 08:35
- B 1037 Injektorerna - Anders Ljung, 2009-01-08, 11:08
- B 1037 Injektorerna -
Ragnar Andenæs,
2009-01-09, 08:43
- B 1037 Injektorerna - slamavskiljare -
morrgan,
2009-01-09, 09:27
- B 1037 Injektorerna - slamavskiljare - Stora Borås, 2009-01-09, 11:38
- B 1037 Injektorerna - slamavskiljare - Stefan Skoglund, 2009-01-18, 20:59
- B 1037 Injektorerna - slamavskiljare -
morrgan,
2009-01-09, 09:27
- B 1037 Injektorerna -
Kurt G. Möller,
2009-01-07, 21:31