Uppgradering av forumet – färgerna på inläggstexterna (Trafikchefen)

av Kanal C, Saturday, August 24, 2019, 10:01 (1701 dagar sedan) @ Arne

För mig syns det skillnad både på iOS och Android. De olästa inläggen har en grå bakgrund medan den är vit på de lästa. Även teckenfärgen är olika.

Ja det är ju trevligt för dig, men inte för mig och uppenbarligen inte för Arne.


Jag har ju samma grafik som du; tänkte att det kunde vara trevligt för dig att veta att det faktiskt går att se skillnad. Jag tror inte att ni ser så dåligt att ni inte kan uppfatta skillnaden, snarare att ni är lite ouppmärksamma. Och Arne, som själv är en veritabel typografisk klåpare som bl a använder blå text stup i kvarten bara för att han tycker att det är fint, borde inte klaga över grandet i sin nästas öga när han inte ser bjälken i sitt eget! :-P


Vad talar du om egentligen? Bakgrunden till forumtexterna är i varje fall vit både vad gäller olästa som lästa inlägg i det järnvägshistoriska forumet. Detta gäller både i min Windows 10-dator och i mina Android smartfonar/läsplattor. Däremot är textfärgen på inläggen en djupt mörkblå färg som oläst och en svart färg för lästa inlägg. Och det är här problemet uppstår eftersom den djupt mörkblå textfärgen inte skiljer sig så mycket från den svarta lästa texten. Detta gäller alldeles speciellt på mindre skärmar!

Frågan är dessutom vem av oss som är en 'veritabel typografisk klåpare'?! Jag använder blå text i en del foruminlägg det är förvisso sant. Men det är inte i min normala brödtext i inläggen utan i de citat som jag ibland återger. Och orsaken är inte för att jag skulle tycka att det är speciellt fint med blå textfärg utan för att det tydligt ska framgå vad som är ett infogat citat. :-)

Tänk att alla andra verkar tycka att det går bra att citera utan att kladda med färg...

Låst
1011 visningar

Hela tråden: