Hastighetssignalering i huvudsignaler, överraskning (Signaler/säkerhet)

av Magnus Lindman NÄSSJÖ ⌂ @, Nässjö, måndag, oktober 07, 2019, 16:35 (61 dagar sedan) @ Ulf Pålsson

Visst finns det förbättringar att önska sig. Själv önskar jag en tredje: Att det skulle finnas en positiv indikering av att ATC-ombordutrustningen har mottagit info om att nästa huvudsignal inte visar "stopp" eller "kör" med lägre hastighet, t.ex. i form av ett kort vågrätt streck i förindikatorns mittposition.

Men, inget alls tyder på att Trafikverket eller någon annan ämnar planera för eller än mindre genomföra en eventuell ytterligare uppgradering av ATC-systemet. Framtiden för tågskyddssystem på Trafikverkets järnvägsnät tillhör enbart ERTMS/ETCS.

Hrmm, sådana här diskussioner är ju inte särskilt järnvägs-historiska. Vi får sluta här och eventuellt fortsätta i något annat forum, annars kanske någon blir suur.
/up

Nej, jag håller inte med! ATC är i högsta grad historiskt! ;-)

Jag tror inte heller att det kommer vidareutvecklas men avstånd till höjningspunkt vore önskvärt, eftersom systemet ibland har denna information.

Sur? Det hoppas jag verkligen! Intressanta diskussioner tillåts reta någon...

Lindman

--
lindman.dk
Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum