JVM verkstadsrapport del 2 BF2 4462 (Järnvägsmuseet informerar)

av Svempa @, tisdag, december 31, 2019, 05:02 (98 dagar sedan) @ HP

Jag är 100 % på denna iden . Kan man tänka sig att de 2 första kupéerna från resgodsutrymmet görs som sov/liggvagn kupéer med den närmast resgodsutrymmet breddad och ingång möjlighet från resgodsutrymmet så att resenär kan lyftas över. Vid kortare resor ska dessa kupéer naturligtvis vara obäddade. De flesta rullstolsanvändare kan gå korta sträcker varför det kan vara värdefullt att ha plats för 2-3 rullstolar/Barnvagnar där användaren sitter på annan plats i tåget.

en annan möjlighet vore om man kunde återställa någon av de båda So10 vagnarna 1899 eller 1901 för detta behov. För i tiden fick vi rullstolsanvändare åka i resgodsvagnen ofta FV1 ( före 1972 F5) och F5/F6 (efter 1972) innan tågen var anpassade.

Jag åker regelbundet tåg med min elrullstol och ledsagning på stationerna.

Ett annat önskemål skulle vara att UBF släpet fick en ramp så att man kan ta pendlen till musset med rullstolen


Hela tråden:

 RSS-feed av trådar

powered by my little forum