HHJ motorvagn XC 58 som bgv 751 i Nässjö (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av Jan-Anders Wihrén, Sunday, March 01, 2020, 15:50 (1511 dagar sedan) @ Jan-Anders Wihrén

Det är väl vid nj's lokaler med brogatsbron i bakgrunden. Något av husen kan ju ha försvunnit.


Jag tror att det kan stämma. Min minnesbild är att bilden togs någonstans på bangårdens sydvästra sida.


I en annan tråd har jag fått backa beträffande dateringen. Denna bild togs vid samma tillfälle och kan inte ha tagits i april 1962 eftersom jag då ännu inte hade småbildskamera. Jag får än en gång be om ursäkt! Möjligen är bilden från vintern 1963, dvs i början av detta år.

Efter närmare kontroll bör bilderna av bgv 751 vara tagna i december 1962 något före julafton eftersom närmast följande bilder visar familjen vid vår julgran. Under flera jullov, februarilov och påsklov jobbade jag på TR med försäljning av frukt, choklad m.m. ombord på tågen Malmö - Nässjö - Malmö. Uppehållet i Nässjö ägnade jag åt att ta lite bilder och att inta lunch i köket på stationens restaurang (bekostad av TR). Oftast åkte jag med snt 88 på morgonen från Malmö C och med snt 17 hem, vilket innebar ett uppehåll i Nässjö 10.56 - 12.42.


Hela tråden: