Bevarandet av 891-vagnar (Fordon: vagnar)

av Erik Samuelsson (tillfällig), Wednesday, February 04, 2009, 16:08 (5554 dagar sedan) @ Granis

Jag tror du kanske uppfattade mitt meddelande lite. Jag menar inte att man ska spara allt och att smeka alla medhårs. Men innan man gör något som går emot givare eller personer som har ett starkt engagemang så måste man vara medveten att det får konsekvenser mot verksamheten. Folk blir mindre benägna att ge bidrag eller engagera sig.

Om man som förening går ut och samlar in pengar eller anordnar otaliga arbetsdagar för ett objekt så tror man som medlem att det man gör är för föreningen och att det "ska vara för evigt". Om då föreningen plötsligt byter fot och säljer av eller skickar iväg det objekt som bara något tidigare var något man skulle satsa på så bäddar det för konflikter och risken är stor att folk inte vågar bidra.

För att ta exemplet AGJ så tror jag att ser man på viljan att skänka pengar under de senaste 15 åren minskat betydligt. Samtidigt har arbetet med sponsring intensifierats och mycket har istället kommit in den vägen.

Erik


Hela tråden: