Del i större samhälls förändringar... (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Lars-Henrik Eriksson, Thursday, February 05, 2009, 09:29 (5556 dagar sedan) @ Erik Samuelsson (tillfällig)

Men jag tycker jag känner av ett helt annat klimat idag än bara för några år sedan där saker ska bort snabbt och effektivt.

Jag brukar exemplifiera med den kommun där jag bor (Alingsås) där man bara de senare åren har sett en omfattande omdaning av stadskärnan - som har stora likheter med rivningraseriet på 60-talet - som sker helt i det tysta utan större diskussion eller protester. Jag tror att den tid vi lever nu kommer att diskuteras om 20 år som en tid då mycket intressant försvann i det tysta. :-|

Jfr bara Banverkets rivningar, alla teveprogram med total-makeover och annat...

ES

PS. Varför får man inte skriva "samhällsförändringar" i rubrikraden? "Fel! Ordet "samhällsförändringar....." är för långt"...

Samma sak ser vi i Uppsala. Stadskärnan här förstördes i och för sig redan för 30-40 år sedan, men nu är det alla parker som skall förstöras. För att komma upp på spåret igen så gäller det även Bergsbrunnaparken som ligger alldeles intill ULJ driftbangård i Uppsala.


Hela tråden: