Ur A Erikssons annotationsbok 16 - 30 april 1970 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Wednesday, April 01, 2020, 23:19 (1483 dagar sedan) @ Staffan Eriksson

16 apr                         temp  -2
tåg 9780
Storuman 6.00/65 min sen, 20 ax, 110/62 ton, knr Hedkvist, lok T43 232, /invänta 9774/
- Sorsele, 50 min sen
 
tåg 9781
Sorsele, 50 min sen, 28 ax, 252/177 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Blattnicksele, 30 ax, 282/177 ton
Sandsele, 16 ax, 225/138 ton
- Storuman, 75 min sen
 
17 apr                     temp  5
tåg 9775
Storuman 7.30/6 min sen,            62 ax, 596/481 ton, knr Holmgren, lok T43 212
Långselberget,  -9.15,              64 ax, 635/488 ton
Björnberget,  -10.08,               42 ax, 514/367 ton
Blåviksjön, 10 min/25 min sen,   56 ax, 687/504 ton
Umgransele, 20 min/35 min sen, 54 ax, 664/501 ton
Lycksele, 30 min/30 min sen,     70 ax, 723/542 ton
Åmsele, 15 min/25 min sen,       72 ax, 734/553 ton
Tvärålund,  -/15 min sen
- Vännäs, 15 min sen
 
18 apr
tåg 9774
Vännäs 0.35/18 min sen, 82 ax, 631/500 ton, lok T43 219
- Lycksele, 10 min sen, (82 ax till Lycksele, inte bara till Lycksele, man ställer vagnar som ska vidare och hämtar på måndag)
 
tåg 9779
Lycksele, 14 ax, 102/77 ton, lok T43 219
Hällnäs,  -/56 min sen, /förbig 7731, möte 6290/
- Vännäs, 55 min sen
pass tåg 5652 Vännäs – Storuman
 
20 apr
Ba
Storuman 6.30/8.40, lok T43 233, /?9774 Barsele-Storuman?/
Barsele
- Storuman 10.00, (? har man möjligen varit ner till Barsele för att hjälpa 9774?)
 
tåg 9777
Storuman, 180 min sen,                 18 ax, 190/111 ton, lok T43 233
Vilhelmina, 170 min/150 min sen, 20 ax, 212/118 ton
Meselefors, 150 min/180 min sen, /möte 5368?/
- Hoting, 125 min sen, (hoppar man över Dorotea?)
 
tåg 9778
Hoting, 50 min sen, 34 ax, 432/274 ton, lok T43 232
Dorotea, 50 min/30 min sen, 24 ax, 325/196 ton
Vilhelmina, 30 min/15 min sen, 20 ax, 182/113 ton
- Storuman
 
21 apr                   temp  -2
tåg 9775
Storuman 7.30/15 min sen,           20 ax, 212/184 ton, knr Hedkvist, lok T43 211
Långselberget,  -9.23,               24 ax, 241/218 ton
Björnberget, 60 min/85 min sen, 46 ax, 571/337 ton
Lycksele, 45 min/30 min sen,      70 ax, 666/482 ton
- Vännäs, 10 min sen
 
22 apr
tåg 9774
Vännäs 0.35/30 min sen, 72 ax, 586/414 ton, lok T43 218
Lycksele, 20 min sen/-,   58 ax, 425/352 ton
- Storuman

24 apr                   temp  -3, snö
tåg 9777
Storuman 7.30, 14 ax, 96/71 ton, knr Holmgren, lok T43 228
Vilhelmina,        32 ax, 230/177 ton
Dorotea,           42 ax, 454/350 ton
- Hoting
 
tåg 9778
Hoting,      38 ax, 338/275 ton, knr Holmgren, lok T43 226
Dorotea,    30 ax, 266/213 ton
Vilhelmina, 16 ax, 127/95 ton
- Storuman
 
27 apr
8 – 16, utbildning Tb
 
28 apr
tåg 9780
Storuman,    14 ax, 73/70 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Blattnicksele, 4 ax, 31/26 ton
- Sorsele
 
tåg 9781
Sorsele, 6 ax, 66/55 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
- Storuman
 
29 apr
tåg 9775
Storuman 7.30/20 min sen,      34 ax, 367/278 ton, knr Hedkvist, lok T43 222
Långselberget, 9.00-9.25,     38 ax, 419/304 ton
Gunnarn, 33 min/28 min sen, 36 ax, 387/304 ton
Lycksele,                             56 ax, 516/431 ton, /jordfel Gladaberg-Hällnäs/
Hällnäs
Vindeln,  -/15 min sen
- Vännäs
 
30 apr
tåg 9774
Vännäs 0.35/15 min sen, 42 ax, 354/262 ton, lok T43 209
Lycksele, 28 ax, 193/158 ton
- Storuman
                       768 971 km


Hela tråden: