Detta börjar bli löjligt (Fordon: vagnar)
Du sätter en viss press på mig nu Stig. Du hotar t o m med lagbrott. Att jag inte varit så mycket på forumet igår hänger samman med att jag ligger i flunsan liksom min höggravida fru och lilla dotter. Sådant som livet i övrigt också kommer in, det enda jag gjort är att titta på min mejl. Därför blev jag lite chockad idag när jag såg detta för jag tycker proportionerna för länge sedan passerat det rimliga. Kunde du inte mejla eller ringa mig? Är inte den här debattformen rätt kränkande för mig, tror du? Du hävdar att det inte finns forum etc för AGJ-frågor men JAG är nåbar och kan prata. Det känns skit att få detta men jag ska försöka svara:
Jag ska berätta för dig varifrån det konkreta exemplet med Nisse G som bjuder över kommer:
En förening jag har följt blev en gång utlovad ett stöd i miljonklassen av en förmögen medlem. Föreningen tackade för erbjudandet men svarade att man ville titta närmare på frågan innan man tackade ja. Under tiden hann en incident under en verksamhetsdag inträffa. Den förmögne och en annan medlem rök ihop om en struntsak, nämligen om formerna för icke aktiv personals fikande, Den förmögne som redan hade en liten konflikt med denne medlem sedan (som handlade om hur många mackor man tar vid den gemensamma fikan) tidigare lämnade i vredesmod föreningen och rev i samma veva en utskriven men inte inskickad check på 70 000 kr. Något miljonstöd blev det inte. Föreningens övriga aktiva förstod ingenting men känner idag att det utlovade stödet innebar en stor risk eftersom dylika kan innebära ett osunt inflytande. Som t. ex. att bestämma vem som ska eller inte ska vara med i verksamheten, dylika villkor för försoning dök nämligen upp senare. Föreningen valde att medla mellan de två och satsa på att försöka få alla nöjda och glada vilket gått rätt bra med tiden. Båda figurerar i verksamheten och gruffet har upphört. Något stöd har inte diskuterats efter detta och föreningen är nöjda med detta. Notera att föreningens typ av verksamhet behöver inte alls ha med tåg att göra.
Av detta var det inte så svårt att dikta upp en person som använder sin förmögenhet till att påverka hur en museiförening hanterar fordonsavyttringar eftersom frågan var uppe på bordet. En Nisse med muskler helt enkelt. Thats all. Jag utgår från att du inte köper denna förklaring men det är så det är. Hur du kan hävda att jag lämnar ut uppgifter om dig förstår jag inte. Det finns många som inte vill se fordon lämna den egna föreningen. Alla har väl sina älsklingar? Jag har också känslor i den riktningen så det bor en liten Nisse i mig också, en Nisse jag är medveten om och försöker lugna ibland. Så vad i detta är typiskt just för Stig Lundin? Om likheter med verkligheten finns är det mer än jag vet. Gör det det?
Sedan vill du ha ett pris. Jag förstår varför eftersom du anger skäl till detta i ett tidigare inlägg. Jag kan svara att priset är gemensamt för både GHJ och TJF så där svarar jag på en enkel fråga. Men jag föreslår att du trots allt tar frågan om den exakta nivån med vår gemensamma motpart, AGJ. Det är ju de som föreslagit priserna både för oss och för dig, och jag har allvarligt talat ingen susning om vad ni har avtalat och lägger mig inte heller i det.
Med vänlig hälsning (trots allt)
Ante