Tidtabell Sassnitz- Trelleborg 1989 (Tidtabeller)

av Anders.k., Friday, April 24, 2020, 00:15 (1435 dagar sedan) @ Kjell Friberg

Godsturerna var av förklarliga skäl inte annonserade i Restider. Det gick däremot att följa med på turerna efter konsultation av speditionskontoret. En förutsättningen för att komma med var att just den turen inte hade något farligt gods. På DDR-tiden kunde inte heller visum lösas på färjan men det gick bra när man kom i land i Sassnitz, Jag har själv testat detta.

Funderat vad jag ska svara i denna tråd.
Att dom inte är annonserade i restider förstår jag , för jag ser det.

I Äldre grafer är Tågfärjorna med som just grafer men dom försvann ur Graferna i brytningen 70-80-tal, men det jag eftersökte var någon form av då intern tidtabell på detta.

DSB hade ju med all sina färjor i Tjänstekörplanerna till slutet , så turlista när det gäller Danmark är ju väldigt lätt att se, inte så i Sverige här heller.

DR hade i sina godstågstidtabeller med Färjornas turer, dock väldigt schematiskt och bara på Nordgång !, SJ slutade ju med att ge ut godstågstidtabeller också i brytningen 70-80-talet.

Apropå farligt gods så har jag i gömmorna ett gnällande om just Farligt gods, Sverige sålde en del Klor till DDR med det var rätt svårt att få vagnarna skeppade då kapten ofta nekade att ta med dessa vagnar.
Din resa kanske gjorde att Kapten hade något att skylla på .

M.V.H Anders.k.


Hela tråden: