Ändra på datumformatet på det här forumet (Forumet)

av Ingwar Åfeldt, Sunday, February 08, 2009, 23:03 (5554 dagar sedan) @ Niklas Bygdestam

På det här forumet störs jag lite av datumformatet. Det är på engelska och inte svenska, trots att det är ett svenskt forum

Ta en titt på grannforumet Postvagnen. Jag länkar här till ett av mina egna inlägg i det forumet

http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=entry&id=111825

Titta på datumformatet där. Det står att det inlägget är skrivet söndagen 8 februari 2009, 12:32:05. Hade inlägget varit skrivet här hade det istället stått Sunday, February 08, 2009, 12:32. Att de i Postvagnen sätter ut sekunder tycker jag är meningslöst. Det klarar vi oss utan. Men det är övriga datumformatet som de använder som vore lämpligt även i det här forumet. Både det här forumet och Postvagnen använder My little forum och fungerar likadant. Så rent tekniskt kan det som de gör även göras här. Så därför borde det vara möjligt att ändra datumformatet till svenskspråkigt och med svenskt upplägg på datum

Alltså, översätt veckodag och månader till svenska, bort med versaler från månader och veckodagar för det har vi inte i Sverige, och vänd datumet så det står 8 februari och inte februari 8


Om du inte gillar andra språk än svenska så undrar jag varför du undertecknar alla dina inlägg med Никлас Быгдестам?

M v h
Ingwar


Och vem har sagt vilka språk jag gillar? Och vilka förutfattade meningar! Jag har aldrig påstått att jag inte skulle gilla vissa språk, bara att det är ett felaktigt datumformat som rent tekniskt verkar kunna ändras. Och dessutom har inte mina underskrifter med den här saken att göra

Jag vill påpeka att din kritik inte är speciellt konstruktiv

:-(


Jag tycker att inte acceptera det sätt som datumet skrivs på men samtidigt skriva under med namnet (förmodar jag att det är) i något för det stora flertalet oläsligt alfabet verkar minst sagt underligt. Jag förmodar också att anledningen till att du vill ändra sättet att ange datum är för att du vill ha allt i svenskt format. Samtidigt skriver du under med ditt namn, som är ditsatt för andra att läsa, på ett främmande språk. Det verkar inte speciellt konsekvent.

M v h
Ingwar


Hela tråden: