Ändra på datumformatet på det här forumet (Forumet)

av Arne, Monday, February 09, 2009, 21:01 (5547 dagar sedan) @ Stefan Skoglund

Никлас Быгдестам
Н = n
и = i
к = k
л = l
а = a
с = s
Б = b
Ñ‹ = y (transkriberas oftast till bokstaven y men är ett slags dovt i-ljud)
г = g
д = d
е = e
с = s
Ñ‚ = t
а = a
м = m

Se här för hjälpen : Ленин = LENIN , tänk mausoleet
MOCKBA=Moskva

Yngre än latinska och grekiska alfabeten liksom något yngre än islam.

Till Niklas felrapport :
web-läsaren SKALL om servern begär det tala om vilket språk som användaren föredrar, själv har jag sv inställt dvs några miniatyrer med en flagga skall enbart behövas om användaren av någon anledning tillfälligtvis vill använda säg tyska instället för svenska, bryr man sig som sajtansvarig inte om att använda de rön för design som finns idag så vill jag kalla det för ett designfel.
Idag i freeware världen finns det ett stort intresse för att på ett smidigt sätt stödja olika språk inklusiva språken i sino-kretsen men även slaviska språk.
Om 'my little forum' inte klarar av att lokalanpassa sin presentation bättre så är det ett BUG, och är det ett val av systemansvarig så är det också ett BUG.

Justeringarna/tilläggen ovan i rött och fetstil är mina kompletteringar av det ryska alfabetet. Det ryska alfabetet kommer via kyrilliska alfabetet som användes i kyrkslaviskan som uppstod på 800-talet. Det var två bröder, Kyrillos (827-869) och Methodios (826-885), från Thessaloniki i Grekland vilka tros ha utformat det första kyrkoslaviska (även kallat fornkyrkoslaviska) skriftspråket.


Hela tråden: