X5 221 till JVM? (Järnvägsmuseet informerar)

av Niklas Bygdestam @, Uppsala, fredag, juli 03, 2020, 16:56 (724 dagar sedan) @ HP

Det allra viktigaste är att hela tåget sparas och konserveras så det finns kvar även inom en överskådlig framtid och kan visas upp. Om det sedan är körbart eller inte är en fråga som får lösas senare när det finns tid och resurser för det.

Att ta bort stolarna från någon vagn och göra om den till någon sorts utställningsvagn istället är också acceptabelt om det ses som en av de lösningar som är genomförbara. Vagnen finns i alla fall kvar i livet då, vilket är det viktigaste. Då finns det möjligheter att den kan återställas i framtiden om det finns nya pengar och resurser som gör detta möjligt.

Det viktigaste är ätt tågsättet sparas och då HELA tågsättet. Vad det sedan används till är en annan sak, för det kan man med tiden justera.

--
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad


Hela tråden:

 

powered by my little forum