Andra godståg. Omlastning o fraktpris? (Järnväg allmänt)
Jag misstänker att trallorna behandlades i Säkerhetsplanen för Åtvidaberg stn: Lokala regler som all stationspersonal i säkerhetstjänst skulle kunna: T ex skjutsningsförbud på vissa spår, vägbevakning på industrispår etc.
Detta är enbart den operativa delen.
Jag antar att det var någon lokal vagn eller tjänstevagn av något slag för annars borde väl taxesystemet sagt ifrån eller? Hur fungerade det med fraktpris när omlastning normal- till smalspår eller vice versa behövdes. Fraktpris för hela sträckan plus avgift för omlastningen?
Jag är dålig på taxesaker. Men var det en ren lokaltransport borde det varit enklast att debitera växlingsavgift, jag hört liknande på annat håll. Denna avgift fanns som egen post i godstaxan (Gtax). För säkerhets skull hade man kunnat låta transportkonsulenten i Norrköping granska priset.
Jag har glömt hela "smalspårspaketet": "Rampning" eller traditionell omlastning, olika stora vagnar etc.