Ur A Erikssons annotationsbok september 1970 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Tuesday, September 01, 2020, 20:32 (1323 dagar sedan)

September -70

000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Har Vännäs 2 st Tb?

1 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35, 32 ax, 366/212 ton, lok Tb 291
Lycksele, 16 ax, 165/116 ton
- Storuman

3 sep
tåg 9780
Storuman 5.30, 4 ax, 33/28 ton, knr Hedkvist, lok T43 230
Blattnicksele, 8 ax, 58/42 ton
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 8 ax, 56/51 ton, knr Hedkvist, lok T43 230
- Storuman

4 sep
tåg 9775
Storuman 7.42, 30 ax, 295/187 ton, knr Holmgren, lok Tb 291
Barsele, -/15 min sen, 28 ax, 282/176 ton
Åskilje, 26 ax, 262/176 ton
Lycksele, 46 ax, 458/295 ton
Åmsele, 42 ax, 381/288 ton
Hällnäs, 40 ax, 370/277 ton
- Vännäs

pass tåg 5656 Vännäs – Storuman

7 sep
tåg 9777
Storuman 6.30/35 min sen, 12 ax, 93/83 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Vilhelmina, 20 min sen/-, 10 ax, 96/71 ton
Dorotea, 38 ax, 493/377 ton
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 38 ax, 353/314 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Dorotea, 26 ax, 276/237 ton
Vilhelmina, 10 ax, 106/100 ton
- Storuman, (samma lok tillbaka)

8 sep
tåg 9775
Storuman 7.42/15 min tidig, 38 ax, 332/157 ton, knr Hedkvist, lok T43 211
Långselberget, 40 ax, 345/170 ton
Bjurvik, -9.14, 32 ax, 295/150 ton
Barsele, 20 min/45 min sen, 36 ax, 317/172 ton
Gunnarn, 35 min/50 min sen, 34 ax, 306/161 ton
Lycksele, /40 min sen, 62 ax, 508/326 ton
Åmsele, 25 min/40 min sen, 68 ax, 541/348 ton
- Vännäs, 30 min sen

9 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35, 40 ax, 366/169 ton, lok Tb 291
Lycksele, 30 ax, 263/110 ton
- Storuman

11 sep
tåg 9777
Storuman, 10 ax, 131/47 ton, knr Holmgren, lok T43 230
Vilhelmina, 10 ax, 76/68 ton
Dorotea, 22 ax, 287/269 ton
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 52 ax, 312/283 ton, knr Holmgren, lok T43 227
Dorotea, 58 ax, 308/300 ton
Vilhelmina, 52 ax, 266/258 ton
Vinlidsberg, 12 ax, 107/77 ton
- Storuman

16 sep
tåg 9775
Storuman 7.42, 30 ax, 321/205 ton, knr Persson, lok Tb 287
Långselberget, -8.55, 32 ax, 351/205 ton
Bjurvik, -9.03, 28 ax, 337/205 ton
Barsele, /möte 5650/
Gunnarn, 35 min/38 min sen, 30 ax, 357/223 ton
Lycksele, 20 min sen/-, 48 ax, 474/301 ton
- Vännäs, +15 min

17 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35, 30 ax, 332/191 ton, lok Tb 287
Lycksele, 24 ax, 243/119 ton
- Storuman

19 sep
tåg 9780
Storuman, 2 ax, 17/12 ton, knr Håkan N, lok T43 230
Lomselenäs, 4 ax, 28/23 ton
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 4 ax, 47/31 ton, knr Håkan N, lok T43 230
- Storuman

20 sep
pass tåg 5653 Storuman – Vännäs

21 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35, 38 ax, 401/334 ton, lok Tb 287
Lycksele, 44 ax, 523/242 ton
- Storuman

28 sep
tåg 9775
Storuman 7.42/3 min sen, 44 ax, 417/206 ton, knr Hedkvist, lok Tb 287, /krutv Nilsson/
Långselberget, -9.11, 42 ax, 345/193 ton
Bjurvik, -9.38, 58 ax, 585/253 ton
Barsele, 45 min/60 min sen, 60 ax, 598/266 ton
Lycksele, 40 min sen/-, 96 ax, 778/449 ton
Vännäs, 5 min sen

29 sep
tåg 9774
Vännäs 0.35, 34 ax, 444/224 ton, lok Tb 287
Lycksele, 24 ax, 315/175 ton
- Storuman

780 550 km


Hela tråden: