Ölandsföreningen blir två (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Svensson, Sunday, September 06, 2020, 19:52 (1321 dagar sedan) @ Fredrik Anderson

Hej Alla!

Först ett stort tack för att engagemang visas när det gäller Järnvägsföreningar på Öland!

...

Att vi valde att inte medverka i "Tågsommar" denna säsong berodde till stor del på att vi visste att vi inte skulle ordna några aktiviter för allmänheten under säsongen i Torngård, och att man väljer att inte vara med i Tågsommar torde väl inte per automatik betyda att en förening är "på väg utför" som Anders Svensson väljer att tolka det ?
Vi hoppas dock kunna vara med Tågsommar framledes om möjligheten finns!

med vänliga hälsningar!
Fredrik Anderson, ordf Föreningen Ölands Järnväg


Att föreningen FÖJ var på väg "utför" var den uppfattning jag fick vid den första kontakten jag hade med föreningen inför utgivningen av årets Tågsommar och att den uppfattningen var fel tycker jag enbart är bra! Båda föreningarna är välkomna till Tågsommar 2021 och får gärna sända kontaktuppgifter (mejladress) till tagsommar (at) yahoo.com så att dessa finns till hands inför höstens utsändning av inbjudan till att delta i Tågsommar 2021. Kan i sammanhanget meddela att jag är på väg att överlämna utgivningen av Tågsommar till nya krafter inför 2021 - mer om detta kommer senare! //Anders, Tågsommar


Hela tråden: