Dvärgsignaler med gröna sken på TGOJ? (Signaler/säkerhet)

av Christer Fredriksson, Tuesday, October 13, 2020, 21:55 (1290 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Nks Tdt Ändringar 1948 03 15:

Alla tåg via förbindelsespåret går nu endast via spår 1.

[image]

[image]

[image]


PERSONTÅG:

Ändring av använda tågspår/tågvägar.

Utfartssignalerna borttagits.

[image]

[image]

[image]

[image]


LOKALPERSONTÅG:

Tågen via förbindelsespåret från Nyköping C/överlämningsbangården intages med dvärgsignalering.

Denna Tdt är den sista med lokalpersontåg mellan Oxelösund och Nyköping, TGOJ busstrafik har tagit över denna trafik.

Fanns Tkl i tjänst vid lokalpersontågens ankomst/avgång vid lokalpersontågens vändning vid Nyköping C hållplats vid förbindelsespåret?

Utfartssignalerna borttagits.

[image]

[image]

[image]

[image]


LOKALGODSTÅG:

Tågen via förbindelsespåret från Nyköping C/överlämningsbangården intages med dvärgsignalering.

Hur sköttes möteskontrollerna medan tågen stod på Överlämningsbangården?

Av vem och hur gavs avgångssignal till godstågen på Överlämningsbangården?

Vem skötte Tåganmälan för tågen via Överlämningsbangården?

Utfartssignalerna borttagits.

[image]

[image]


MALMTÅG:

Tågen via förbindelsespåret från Nyköping C/överlämningsbangården intages med dvärgsignalering.

Utfartssignalerna borttagits.

Mlt No 408 är det enda malmtåg som hat vagnutbyte i både Flen och Nyköping.

[image]

Kan dessa rader tillföra frågeställningen något?


Hela tråden: