TGOJ Några ordagranna noteringar om Hg - lok 201-04 (Järnväg allmänt)
Av Hg- och Ub-loken var 2 st av vardera mestadels stationerade i Kopparberg längre tider än Bt-loken med Kopparberg, Grängesbergs Malmbangård och Storå som tjänstgöringsstationer för lättare godståg(Hg) och persontåg(Hg) samt växling.
Oxelösund hade även en Ub stationerad för diverse tjänst.
[b]Hg 201: [/b]
1954 24/2 ank Et via Fv-Vsg i 6291, Vsg-Et overksam k95. ( k=kopplad)
1954 13/10 Pedal för förhindrande av nödbroms uppsatts.
1954 16/10 2 st jordstänger uppsatts.
1954 13/10 1 st extra värmenyckel uppsatts plomberad i verktygsskåpet.
1955 24/1 Den dubbla kolslitskenan utbytt mot en enkel kolslitskena.
1956 2/1 till Kpg i 404.
1956 11/2 till Et i 405, slag i hjulen.
1956 17/2 till Kpg i 408.
1956 13/3 till Et i 405, för rep.
1956 16/4 till Kpg i 406.
1956 23/5 till Et i 403, större översyn.
1956 23/8 till Kpg i 408.
1956 12/9 till Et i 409.
1956 22/10 till Kpg i 408.
1956 26/11 till Et i 415.
1957 27/2 till Kpg i 408.
1957 3/4 till Et i 409.
1957 10/5 till Kpg i 408.
1957 13/6 till Et i 409.
1957 17/6 Ny toppbygel uppsatts
1957 26/11 till Kpg i 408.
1957 28/12 till Et i 409.
1958 15/4 till Kpg i 408.
1958 13/5 till Et i 409.
1958 24/6 till Kpg i 408.
1958 17/10 till Et i 407.
1959 4/9 sista notering.
[b]Hg 202: [/b]
1954 30/3 ank Et via Fv-Vsg, Vsg-Et i k95.
1954 3/6 i tåg 92 slag i hjulen.
1954 22/9 Handsignallyktor uppsatta.
1954 16/10 2 st jordstänger uppsatts.
1954 16/10 1 st extra värmenyckel uppsatts plomberad i verktygsskåpet.
1954 9/11 Dubbel kolslitskena uppsatts.
1954 23/11 Mekanisk upphållning för tidbromsventilen uppsatts.
1955 15/2 Den dubbla kolslitskenan utbytt mot en enkel kolslitskena.
1956 28/2 Efter tåg 4078 slag i hjulen.
1956 22/5 till Kpg i 406.
1956 27/6 till Et i 403.
1956 7/8 till Kpg i 414.
1956 23/8 till Et i 403.
1956 26/10 i tåg 9 överslag i motor.
1957 9/2 till Kpg i 408.
1957 12/3 till Et i 409.
1957 1/6-7/6 Utl SJ för 312-301 Et-Cst-Et.
1957 19/6 till Kpg i 408.
1957 23/7 till Et i 409.
1957 27/8 till Kpg i 408.
1957 26/9 till Et i 409.
1957 25/10 till Kpg i 408.
1957 26/11 till Et i 409.
1957 28/12 till Kpg i 408.
1958 6/2 till Et i 409.
1959 17/3 till Kpg.
1962 6/8 till Et.
1963 22/3 sista notering.
[b]Hg 203: [/b]
1954 27/4 ank Et via Fv-Vsg, Vsg-Et i k95.
1954 16/10 2 st jordstänger uppsatts.
1954 27/10 Dubbel kolslitskena uppsatts.
1954 30/11 Mekanisk upphållning för tidbromsventilen uppsatts.
1955 8/1 Den dubbla kolslitskenan utbytt mot en enkel kolslitskena.
1955 15/12 Ur spår i Oxd.
1956 10/2 till Kpg i 408.
1956 28/3 till Et i 403.
1956 11/4 Ur spår i Nr, spårspärr. 4656/4078 Nr-K-Et, SJ Hc 529 erhölls.
1956 30/5 till Kpg i 404.
1956 6/7 till Et i 403.
1957 14/5 till Kpg i 408.
1957 19/6 till Et i 409.
1957 23/6-30/6 Utl SJ för 312-301 Et-Cst-Et.
1957 7/11 till Kpg i 408.
1957 23/11 till Et i 409.
1958 4/2 till Kpg i 408.
1958 19/2 till Et i 409.
1958 30/4 till Kpg i 408.
1958 4/6 till Et i 409.
1959 20/2 till Kpg.
1962 13/8 till Et.
1962 14/8 sista notering.
[b]Hg 204: [/b]
1954 13/5 ank Et via Fv-Vsg, Vsg-Et i k95.
1954 4/6 Koll med tåg 401 i NK i tåg 96 Oxd-NK, I tåg 418 egen maskin NK-
Et ensamt lok.
1954 16/10 2 st jordstänger uppsatts.
1954 16/10 1 st extra värmenyckel uppsatts plomberad i verktygsskåpet.
1954 13/11 Missöde i Vås i tåg 1283.
1954 26/11 Mekanisk upphållning för tidbromsventilen uppsatts.
1955 15/2 Den dubbla kolslitskenan utbytt mot en enkel kolslitskena.
1955 22/3 Ur spår i Vsg.
1955 4/10 Gul rand påmålad.
1956 25/4 till Kpg i 406.
1956 30/5 till Et i 403.
1956 3/7 till Kpg i 400.
1956 7/8 till Et i 403.
1956 9/8 till Kpg i 408.
1956 19/9 till Et i 409.
1956 19/10 till Kpg i 408.
1956 21/11 till Et i 409.
1956 21/12 till Kpg i 408.
1957 24/1 till Et i 409.
1957 3/4 till Kpg i 408.
1957 10/5 till Et i 409.
1957 13/6 till Kpg i 408.
1957 4/7 till Et i 409.
1957 5/7 till Kpg i 402.
1957 20/7 till Et i 409.
1957 23/7 till Kpg i 408.
1957 27/8 till Et i 409.
1957 16/10 till Kpg i 408.
1957 7/11 till Et i 409.
1958 19/2 till Kpg i 408.
1958 25/3 till Et i 409.
1958 28/4-29/4 Utl till SJ i tåg 4102-4101 Et-Cst-Et.
1958 13/5 till Kpg i 408.
1958 10/6 till Et i 409.
1959 8/7-9/74 Utl till SJ i tåg 4102-4101 Et-Cst-Et.
1959 10/12 till Kpg i 9008.