DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng (Järnväg allmänt)
Jag missade i mitt inlägg att säga att de senare generösa normerna för rälsförhöjningsbrist och kurvhastigheter gällde spår i makadamballast. Jag har ett svagt minne av att vi en gång i tiden sänkte den tillåtna rälsförhöjningsbristen för spår i grusballast till 80 mm. Tidigare var den 100 mm. Det är nog också så, att ökning av rälsförhöjningen utöver 120 mm i grusballasterade spår bara har prövats i begränsad utsträckning. Förbättring av banans prestanda hade ju ofta samband med spårbyte och makadamisering.
Sven B
--
Sven B
Hela tråden:
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Sven A,
2020-11-25, 10:18
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Kjell Aghult,
2020-11-25, 12:21
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Sven A,
2020-11-25, 12:56
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng - Kjell Aghult, 2020-11-25, 14:28
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Sven Bårström,
2020-11-25, 15:46
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Göran Kannerby,
2020-11-25, 16:30
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng - Sven Bårström, 2020-11-25, 17:55
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Göran Kannerby,
2020-11-25, 16:30
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng - Kjell Aghult, 2020-11-25, 18:05
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Sven A,
2020-11-25, 12:56
- DVVJ hastigheter Bengtsfors-Årjäng -
Kjell Aghult,
2020-11-25, 12:21