Skala 1:10 (Järnväg allmänt)

av Fredrik Lundström, Saturday, January 09, 2021, 10:23 (1202 dagar sedan) @ Urban Åkesson

Tycker att ni är lite orättvisa nu. Mormorsgruvan gör många inlägg men jag tycker ändå att de har relevans för forumet. Jag kan tänka mig att det läses mycket literatur och då uppstår frågor som skrivs i detta forum, antingen för att få svar eller för att göra andra uppmärksamma på ämnet.
Informationsflödet i övrigt är ju inte heller så stort och då ser det mycket ut om någon lägger typ två eller tre inlägg per dag, hade övriga inlägg varit fler så hade det inte upplevts som så mycket.
Till sist så har jag även insett att det alltid har funnits en forummedlem som Mormorsgruvan, för ett par år sedan var det Gustaf Wadsten som sedan gick ur tiden och innan dess har det passerat många andra.
Så om ni inte tycker att Mormorsgruvans inlägg är intressanta så är det ju fritt fram att inte öppna dom.

Många av frågorna som ställs går ju att få svar på genom en enkel google-sökning. Signaturen "Mormorsgruvan" kan ju börja med att kolla där först, å kan inte google få fram något så är det berättigat att fråga. I övrigt håller jag med övriga, det är på gränsen till spam när man skickar in ett antal inlägg varav flera inlägg enbart är påståenden. Ett annat alternativ är ju att samla fler frågor i samma inlägg och inte göra fyra-fem olika på en eftermiddag.


Hela tråden: