Skala 1:10 (Järnväg allmänt)

av Kanal C, Saturday, January 09, 2021, 19:55 (1174 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Ser du ett frågetecken i rubriken? Det är den man ser först. Är där inget frågetecken förväntar man sig ett inlägg där man kan få information om något snarare än ett där man förväntas ge.


Varför måste det vara ett frågetecken i rubriken?


Det är ett väldigt enkelt sätt att få det att framstå som den fråga det i signaturen mormorsgruvans 100 av 100 fall är.

Du tycker tydligen det men när det är en fråga i texten (med frågetecken) anser nog de flesta här på forumet att det hela är relevant!

SA


Då är din åsikt noterad.


Du lyckades ju välja ett inlägg där själva inläggstexten faktiskt är formulerad som en fråga.

Återigen. Rubriken.

Därför är det nog en och annan som tycker att du är lite fel ute just den här gången. Du kunde ju ha valt något av de många inlägg mormorsgruvan gjort som bara består av ett påstående...

Jo. Jag får be om djup ursäkt att jag inte prickade någon av de 99/100 andra. Men det var nu det rann över helt enkelt.


Rubriken utformar man väl sällan som en fråga. Gör du det när du skickar jobbmejl? >Det gör i alla fall inte jag.

Självklart. En fråga är en fråga. Ett påstående eller info tänkt att ges en annan sak.


Hela tråden: