vändskivor /(förenings)historia (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Hugo K, Sunday, February 07, 2021, 15:12 (1145 dagar sedan) @ Herbert Paalberg

Tack det var ju ett lysande svar, då vet jag att någon blanktrådsbelysning runt vändskivan i Vk aldrig kommer att uppföras, det svaret har jag väntat på i många år. Vad gäller återkommande ångdrift hos TJF är det bara att gratulera om ölänningen går att väcka till liv framledes men glöm inte att en vattenkokare även behöver vatten för ångbildningen och då kanske den försvunna vattenhästen (f.d Vta) kommer fram i dagsljuset i Vbä som gjorde god nytta under några år.;-)

Vattenhästen ligger kvar i dagsljuset och bara väntar på att sättas upp. Men tyvärr är det ju så inom föreningsverksamhet att tar ingen tag i det så kommer inte heller något att hända. Den var rostig och dan så det var nog mer en fråga om "när" istället för "om" den skulle välta.

Vill du väldigt gärna ha en vattenhäst i Verkebäck så är det bara att dra på sig arbetskläderna och ta fram svetsen. Jag vill väldigt gärna ha en T-semafor i Vena så jag lägger ner den tid jag kan på att renovera en. Att skriva bittra kommentarer på järnvägshistoriskt forum sätter inte upp några vattenhästar eller semaforer.


Hela tråden: