vändskivor /(förenings)historia (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Herbert Paalberg, Monday, February 08, 2021, 12:16 (1171 dagar sedan) @ Mattias Jansson

Gamla meriter i all ära, men det är inte särskilt konstruktivt, eller för den delen trevligt att skriva nedvärderande saker om dem som kommer efter en själv.

Vet inte vad du menar med gamla meriter, men jag förväntar mig att man är sanningsenlig här på forumet och i det här fallet reagerade jag på uppgiften att vattenhästen i Vbä (f.d Vta) som jag var med om att rädda åt eftervärlden och var pådrivande att den skulle sättas upp i Vbä där det tidigare hade funnits ett vattentorn för ånglokstrafiken. Det har framkommit här att den var så dålig och korroderad att den i stort sett själv ramlat ner. Detta är inte sant utan den var i gott skick då jag flera ggr. begagnat den vid våra ångkörningar. Sanningen är att den blev skadad av yttre krafter som jag hört i efterhand. Den blev aldrig iståndsatt efter den händelsen vilket förvånat mig som engagerad ångloksps.
Om du anser detta vara nedvärderande så allright för min del det får stå för dig men för min del så har jag alltid varit rak och ärlig men nu lägger jag locket på för gott i detta forum och jag ångrar djupt att jag överhuvudtaget engagerade mig i denna förening (TJF) men det är så dags efter alla år. En får tacke som di säger i Småland. Palle i Vika.;-)


Hela tråden: