Lite lördagskul - 2031 = Järnvägen 175 år (Järnväg allmänt)

av skogstoken, Saturday, April 24, 2021, 23:33 (1095 dagar sedan) @ HP

Någonting jag tycker skulle vara kul är att låta gammalt och nytt arbeta sida vid sida, gärna blandat i samma tåg, för att visa att även om mycket har ändrats så är det i grunden fortfarande samma system i grunden.

En annan sak jag tror skulle vara kul om man kunde dra en del ordinarie tåg med museala lok (vilket jag förstår att det kan vara svårt att anordna, men det skulle fortfarande vara kul att se).

Nu kommer säkert någon att tycka att så kan man inte göra för det är inte historiskt korrekt och nej, det är det inte. Jag tror att det är viktigt att visa att gammalt och nytt kan användas sida vid sida och att det gamla kan göra samma jobb som det nya.

En sak jag väldigt gärna skulle vilja se är ett långt och tungt timmertåg draget av ånglok på vintern, det vill säga genom ett snölandskap, gärna oplogat och gärna på en oelektrifierad bana med skarvspår och inte så ogärna smalspår (nu blev det väldigt specifikt men varför inte...).

Sen kan jag nog hitta på ännu mer jag skulle vilja se men främst vill jag se fordon utföra det hårda arbete de byggdes för, om det så är Prins Agust eller ett Mb.


Hela tråden: