Spåkulan del 3 - 1435-föreningarna och nya strukturer? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Göran Kannerby, Wednesday, April 28, 2021, 18:11 (1087 dagar sedan) @ Kanal C

Det låter ju nästan som en parafras på hur den moderna järnvägsbranschen fungerar. Ska den vara vår förebild?

(retorisk fråga)


Du brukar ju vara känd för att tycka, dra saker ett varv till och filosofera kring allt möjligt. Vad tror du? Om du utvecklar lite fria tankar i ämnet liksom?


Om jag ska utveckla hur min retoriska fråga ska uppfattas så innebär den naturligtvis först att jag inte tror på modellen. Att jag inte gör det beror på att den ekonomi som bygger på ideellt arbete förmodligen har svårare att resursförsörja sig (=värva aktiva) om redan föreningen är en bricka i spelet snarare än en egen helhet.


Visst, men nu undvek du mina frågor.

En annan aspekt är att föreningsbyråkrater som jag skulle få mycket mer att göra om det blir fler aktörer samtidigt som jag inte tror att mängden föreningsbyråkrater skulle öka något nämnvärt, dvs vi fåtaliga som redan finns skulle behöva jobba ännu mer ideellt.

Fråga: Vad tror du?
Svar: Jag tror inte på modellen.

Fråga: Om du utvecklar lite fria tankar i ämnet liksom?
Svar: Att jag inte gör det beror på att den ekonomi som bygger på ideellt arbete förmodligen har svårare att resursförsörja sig (=värva aktiva) om redan föreningen är en bricka i spelet snarare än en egen helhet.

Fast jag kanske ska uppfatta dig som att du inte fick de svar du ville ha? I så fall är det nog bättre att du specificerar eller utvecklar dina frågor hellre än att du anklagar mig för att inte svara på dem.


Hela tråden: