Spåkulan del 3 - 1435-föreningarna och nya strukturer? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Överkörmästaren @, onsdag, april 28, 2021, 21:14 (181 dagar sedan) @ Lennart Petersen

XXX

Och det betyder?/HP

Forumet krånglade så det betyder att du ska läsa inlägg nummer två.

Där står det bara L.P.

Nu tycker jag du tramsar helt i onödan.

Det är ju du som redigerat ditt (andra) inlägg fel. Det står bara L.P. och sen har du lyckats gjort din egentligen text som ett citat på dig själv.

Det var forumet som krånglade med citattexten på något sätt och så blev det som det blev. Men det kan inte vara något problem att läsa ut vem som skrivit vad. Det är olika citattecken.

Inget illa ment, såg inte texten, så jag förstod inte inläggen helt enkelt./HP

O.k för det, tack :-)

Ta inte illa upp nu Lennart men det är faktiskt svårt för en van läsare att förstå vem som skriver vad när man strular med citaten.

Efter en stunds utredning antar jag att det var du som skrev detta:

Nej det där har jag jättesvårt att tro på. En museiförening vill nog vara som en gammaldags privatbana där man skötte allt själva.
Och det är ju bara alltför lätt att en länk i kedjan brister när kanske volontärer tappar intresset, kanske vill syssla med annat.
På en kommersiell marknad är sådant inga problem, man köper bara upp tjänsten från någon annan men museibanor och lokföreningar fungerar ju inte så.

Det håller jag med om när det gäller museibanor, men när det gäller trafikföreningar på 1435 mm-nätet är jag inte lika säker. Där kan det nog vara så att man vill ägna sig åt en viss trafikuppgift och kanske sköta om sina fordon själv, men inte nödvändigtvis allt annat.

Hela tråden: