Varning för blufföretag! - rättelse (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Niklas Biedermann, Thursday, March 05, 2009, 16:23 (5502 dagar sedan) @ Björn Rundqvist

Problemet är att dessa ljusskygga företag ringer upp och chansar. Deras frågor är väl valda och svaren spelas in. Har någon då sagt "ja" så är det kört. Det klassiska är dessa skojare som ringde i semestertider och någon vikarierande fann sig ha beställt en billsat kopieringspapper för 100 års förbrukning. Det höll i rättegång till bluffarens fördel, att denna stackars vikarie inte hade rätt att säga "ja" hjälpte inte företaget som fick betala.

Frågorna som bluffaren ställer kan tyckas harmlösa men är noga övervägda och en ovetande anställd har rent juridiskt beställt och då är det genast krångligare att bestrida fakturan.

rnd

Jaha, det var ju synd, då var jag naivare än de, därför min brasklapp om jag hade missförstått något, vilket jag uppenbarligen hade. Men det kan ju också vara bra att veta för dem som, som jag, trodde att det är "lätt" att bestrida...

/Niklas


Hela tråden: